Followers

Tiada buaya di Port Dickson

5:43 PM / Scored by fairul afif /

metro

SEREMBAN: Kerajaan negeri menyelar segelintir pihak tidak bertanggungjawab yang suka menyebarkan berita tidak benar kononnya ada buaya di pantai peranginan Port Dickson dekat sini, sedangkan tiada bukti menunjukkan reptilia itu berada di perairan berkenaan.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan, berkata pihaknya menafikan berita itu kerana sehingga kini belum ada individu yang nampak atau terkena gigitan buaya atau ikan besar seperti jerung atau yu di kawasan pantai peranginan itu.


Beliau berkata, berita yang disebarkan itu adalah palsu yang untuk kepentingan kumpulan tertentu bagi menghalang orang ramai berkunjung ke Port Dickson yang kini menjadi antara destinasi pelancongan terkemuka di negara ini.


“Pakar Jabatan Perhilitan sudah mengesahkan tiada buaya atau ikan besar seperti jerung atau yu di kawasan perairan Port Dickson dan setakat ini belum ada laporan mengenai ada individu yang menjadi mangsa gigitan ikan besar atau buaya.


“Saya berharap orang ramai tidak bimbang dan mudah percaya mengenai berita palsu itu. Bagaimanapun, kerajaan negeri tidak berdiam diri sebaliknya siasatan masih terus dijalankan bagi mengenal pasti kesahihannya,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco di sini, semalam.

Beliau mengulas mengenai penyebaran berita termasuk melalui Internet bahawa terdapat buaya di pantai Port Dickson susulan kejadian seorang pelancong dari Alor Gajah, Melaka cedera di kaki dengan mendakwa digigit buaya atau ikan besar di perairan berkenaan, baru-baru ini.

7 goal:

Comment by Admin on 1/19/2010 6:43 PM

emmm entah mn satu nk dgr ye...kalau btl ada buaya mcm mn? tkkan nk sembunyi kot...entahlah.

http://coretanmayaku.blogspot.com/

Comment by Unknown on 1/19/2010 8:39 PM

Fairul...ini kesinambungan dari my post..hehehe..nak copy letak lam blog sye blh?

Comment by Abd Rahim on 1/19/2010 8:44 PM

entah2 btul2 kot ada buaya kat situ..mampos..

Comment by annadzirah on 1/19/2010 9:57 PM

hahaha.
nasib la org xske mandi kat pantai tu..
hohoho.

Comment by ibnmasir on 1/20/2010 9:14 PM

ak rase kalo buaye@ikan beso die x cedera.. harus x dpt jejak tnh balik.. tp mmg kt pantai2 cmni byk boye.. boye kepale hitam, hehe

Comment by LovelyMe on 1/24/2010 6:40 PM

aik?tpi airitu kan ade org kne gigit..
xkan die gigit kaki sndiri plax..

adooi..

Comment by Sesumpah on 1/26/2010 12:44 AM

aku org pd
ade snanyeh
tp bukan buaya pd
hanyut dr mane tah
sesat akibat trafik jam
;p

Post a Comment